19-latek dowodzi, jak łatwo można manipulować umysłami ludzi w mediach społecznościowych!

Kiedy słynny festiwal muzyczny Coachella dobiega końca, cała korona kwiatów filtrowana jest na zdjęciach Instagramu dzięki hordom Instagramerów, którzy wzięli udział w dwutygodniowej imprezie. Wśród nich był londyński vlogger Byron Denton, któremu udało się zrobić kilka epickich zdjęć, nawet nie przychodząc na festiwal.

Denton nie pojechał do Kalifornii, jego „sesja zdjęciowa” z Coachelli była tylko kolejną częścią jego fałszywego dowcipu z Instagrama, aby zobaczyć, jak łatwo można oszukać ludzi dzięki magii Photoshopa. „Po raz pierwszy udawałem luksusowy styl życia na Instagramie, byłem zszokowany odpowiedzią i jak łatwo można udawać całe życie online.” – powiedział „Mając to na uwadze i duże zapotrzebowanie na część drugą zdecydowałem się na to, tym razem trochę z większym rozmachem! Zrozumiałem, że każdy, kto jest postrzegany jako „odnoszący sukcesy” na Instagramie, bierze udział w festiwalu Coachella w pewnym momencie swojego życia. Ponieważ była to pora roku, w której wszyscy udawali się na pustynię na weekend muzyki i mody, zdecydowałem, że będzie to świetny czas, aby pójść razem… no, oczywiście z pomocą Photoshopa!”

Na początku tego roku Denton chciał zobaczyć, jak łatwo było oszukać ludzi w mediach społecznościowych, gdybyś miał tylko kilka umiejętności edycji, a nie tysiące dolarów. Okazuje się, że było to łatwiejsze niż myślał vlogger, co ujawnił w swoim filmie. Dla festiwalu Superbowl, Coachella w Coachella Valley w Kalifornii, vlogger uznał, że to idealny czas, aby sprawdzić, czy ludzie w Internecie są mniej naiwni.

Jak można sobie wyobrazić, zadanie było trudniejsze do wykonania po raz drugi. Odkrył, że ludzie nawet sceptycznie podchodzili do podróży, które wykonał: „Odkąd zrobiłem pierwszy film, mój Instagram jest stale zalewany komentarzami ludzi próbujących powiedzieć, że wszystkie moje zdjęcia są fałszywe. Niedawno pojechałem na wycieczkę do Rzymu, a wszystkie komentarze na moich zdjęciach obok słynnych zabytków sugerują, że to nie jest prawdziwe i że to wszystko jest photoshopowane! Domyślam się, że to irytujące, ale sam pisałem się na to! Oznaczało to również, że tym razem musiałem zwracać większą uwagę na szczegóły podczas przerabiania zdjęć na festiwalu!” – napisał.

Wiedział, że musi przynieść swoją grę na drugą próbę, a nawet uzyskać pomoc od swojej mamy, ale trzymał w napięciu opinie o eksperymencie od wszystkich innych. „Potrzebowałem porady, jeśli chodzi o edycję zdjęć, moja mama jest grafikiem, więc jest bardziej obeznana w Photoshopie niż ja. Nikomu nie powiedziałem, co doprowadziło do tego, że wielu moich znajomych wysyłało mi wiadomości lub komentowało moje posty na Instagramie w szoku, że w rzeczywistości byłem „na Coachelli”. Moja kuzynka posunęła się nawet do FaceTime i zapytała, jak wygląda festiwal, ku jej zdziwieniu odpowiedziałem, że siedziałem w mojej sypialni, co prawdopodobnie było dla niej trochę rozczarowujące!”

Zaskakująco dla Dentona, jego wyznawcy z Kalifornii byli najłatwiejsi w oszukaniu. „Najbardziej niespodziewaną odpowiedzią na tę całą sprawę muszą być inni YouTuberowie, którzy naprawdę wierzyli, że jestem na festiwalu muzycznym. Czuję, że wielu YouTuberów i ludzi z branży wie, co dzieje się za kulisami wszystkiego w mediach społecznościowych, więc może szybko wywołać innych do photoshopingu i facetingu, jednak myślę, że przeszedłem całkiem niezauważony!”

Denton powiedział, że choć tym razem musi być bardziej ostrożny, uważa, że w rzeczywistości oszukał więcej ludzi, korzystając z lekcji, których nauczył się z ostatniego filmu. „Nauczyłem się tego, nie zastanawiając się nad tym, co publikowałem. Myślę, że ostatnim razem tak bardzo starałem się nie dać się zaskoczyć, że przesadziłem i nadpisałem coś, co wyglądało nienaturalnie.” Jeśli chodzi o upodobania i komentarze na jego stronie na Instagramie, vlogger powiedział: „Te zdjęcia są o wiele lepsze! Najwyższa liczba polubień, które dostałem w drugim filmie, wynosiła około 12 000, tym razem moje zdjęcie w Coachella dostało 10 000 polubień w ciągu 3 godzin i nadal rośnie!”

Reklama

Wyślij znajomemu