Wszyscy oklaskują okładkę National Geographic, ale prawdziwy szok znajduje się wewnątrz magazynu!

Magazyn National Geographic właśnie rozpoczął kampanię informacyjną i szokująco odkrywczą zwaną „Planet or Plastic?” (Planeta czy Plastik) i jest to coś, czego wszyscy powinniśmy się nauczyć.

Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że w naszym otoczeniu jest zbyt dużo plastiku. Wszyscy czujemy się trochę winni, gdy rzucamy kolejny jednorazowy plastikowy pakunek prosto do kosza, wiedząc, że przyczyniamy się do problemu, który jest zbyt szeroki, abyśmy mogli naprawdę go zrozumieć. Ale co by było, gdybyśmy mieli do czynienia z przerażającymi konsekwencjami naszego plastikowego uzależnienia?

Jest to jeden z celów kampanii kultowego magazynu, który zmierza do zmiany sposobu, w jaki konsumenci używają plastiku. Jeśli konsumenci i inne organizacje o podobnych poglądach będą w stanie współpracować w celu zmiany mentalności na poziomie podstawowym, korporacje odpowiedzą na opinię publiczną i zmniejszą ilość plastiku, którego używają w swoich produktach. Sam magazyn jest wiodącym przykładem, rozpoczynając wysyłanie ich wydań w formie papierowej zamiast plastikowej. Ponieważ każda zmiana, bez względu na to, jak daremna może się wydawać, pomaga na pewnym poziomie. Kampania zidentyfikowała plastikowe torby, butelki i słomki jako problematyczne produkty i nalega, aby konsumenci zobowiązali się do radykalnego ograniczenia ich używania poprzez proste świadome wybory.

Te potężne i rozdzierające obrazy wyraźnie ilustrują szkody, jakie rocznie powoduje 9 milionów ton odpadów z tworzyw sztucznych dla naszego środowiska i dzikiej przyrody
– i są początkiem wieloletniej inicjatywy, która znacznie ją obniży. Naukowcy i badacze magazynu mają nadzieję wypełnić luki w wiedzy na temat długotrwałego oddziaływania plastiku, ponieważ rozpuszcza się on w mikroskopijnych cząsteczkach, które ostatecznie trafiają do naszego łańcucha pokarmowego.

„Od 130 lat National Geographic dokumentuje historie naszej planety, zapewniając widzom na całym świecie dostęp do zapierającej dech w piersiach piękności Ziemi, a także zagrożeń, jakie przed nią stoją.” – powiedział Gary E. Knell, dyrektor generalny National Geographic Partners.

„Każdego dnia nasi odkrywcy, badacze i fotografowie na miejscu obserwują z pierwszej ręki druzgocący wpływ jednorazowego plastiku na nasze oceany, a sytuacja staje się coraz bardziej niebezpieczna.”

„W inicjatywie ‚Planet or Plastic?’ dzielimy się historią tego narastającego kryzysu, pracujemy nad tym, by zająć się najnowszymi badaniami naukowymi i edukacyjnymi oraz edukować odbiorców na całym świecie, jak wyeliminować jednorazowe tworzywa sztuczne i zapobiec przedostaniu się ich do oceanów.”

Reklama

Chiny są największym producentem plastiku – odpowiadają za ponad jedną czwartą globalnej ilości – większość takich produktów eksportowana jest na cały świat

Reklama
Chcesz więcej?