Oto lista, którą zwyczajni kinomaniacy omijają z daleka. Są tu filmy, które poprzez swoje okrucieństwo, bezwzględność, kontrowersje, szokują do tego stopnia, że czasem trudno pozbierać się po seansie. Dla tych, którzy po raz pierwszy mają styczność z tego typu produkcjami, mamy radę. Dobrze zastanówcie się, nim zaczniecie przeglądać to zestawienie.
Filmy są przeznaczone wyłącznie dla widzów dorosłych i widzów o mocnych nerwach!
Na początku filmu widzimy jak Bóg przy użyciu brzytwy popełnia samobójstwo i wycina sobie wnętrzności. Z krwi rozlanej powstaje bogini, Matka Ziemia – zapładnia się ona boskim nasieniem i rodzi syna ludzkiego o imieniu Flesh On Bones. Po zstąpieniu na ziemię oboje są czczeni przez bliżej nieokreślone istoty do czasu, gdy postanawiają odejść. Ściągają tym samym na siebie gniew czcicieli.
Reporterka postanawia przeprowadzić śledztwo w sprawie istnienia filmów snuff. Niebawem trafia do świata o którego istnieniu nie miała wcześniej pojęcia, gdzie rządzą niezwykłe obrazy śmierci i przemoc…
Film zakazany w Wielkiej Brytanii i częściowo zainspirowany doświadczeniami rockowej artystki Rodleen Getsic, która wciela się w główną postać. Nakręcony w odcieniach szarości, przenosi widza do tragicznego świata prostytutki Bunny, podkreślając jednocześnie jej nędzne życie i uzależnienie od narkotyków. Szukając następnego klienta Bunny spotyka kierowce ciężarówki Hoga (Jeff F. Renfro). Okazuje się być nim obłąkany szaleniec, który porywa ją, obnaża i wywozi w odizolowane miejsce, dopuszczając się serii sadystycznych tortur. Czy Bunny budząc się z głową zamknietą w masce królika, przetrwa ostateczny test?
Martin jest samotnikiem, który mieszka razem z matką na ponurym osiedlu. Pracuje na nocną zmianę jako ochroniarz podziemnego parkingu. Uciekając od szarej rzeczywistości, Martin zatraca się w świecie fantasy, inspirowany filmem „Ludzka stonoga”. Podziwiając umiejętności dr Heitera, oraz jego wiedzę na temat ludzkiego układu pokarmowego, Martin decyduje się wykonać coś niewyobrażalnego…
Paradokument opisujący, jak wyglądają szczątki pozostałe po niegdyś normalnym miasteczku w stanie Ohio. Film jest mieszanką ujęć z rodzinnych kronik i wydarzeń w czasie rzeczywistym. Zdekompletowane rodziny nie spełniają swoich funkcji, a dzieci pozostawione samym sobie zajmują się makabrycznymi rozrywkami. Rodzice sami nie są w stanie pogodzić się ze stratą bliskich i zniszczeniem dobytku życia. Wnętrza domów przypominają graciarnie pełne starych zdekompletowanych mebli i brudnych szmat. Nic nie jest tam normalne, wartości zostały odwrócone, przemoc nie jest napiętnowana, dziewczyny są wulgarne, dorośli nagminnie piją.
Historia zbrodniarza wojennego i pedofila, który wykorzystał seksualnie i zabił kilkadziesiąt dzieci w obozach koncentracyjnych podczas II Wojny Światowej. Akcja filmu toczy się kilkanaście lat po zakończeniu wojny. Klaus, były nazistowski oprawca, obecnie ukrywa się w Hiszpanii nigdy nie wychodząc ze swego domu, a wszystkim zajmują się jego żona i gosposia. Jest zresztą poważnie chory, a przy życiu utrzymuje go „szklana klatka” specjalne urządzenie kontrolujące za niego oddech. Pewnego dnia w jego domu pojawia się nowy młody pielęgniarz, Angelo, który jak się okazuje zna całą prawdę o mrocznej przeszłości Klausa i ma wobec niego swoje własne plany…
Ten czarno-biały, niemy film, przedstawia historię szalonego farmera zamieszkującego samotnie na odludnej farmie. Jesteśmy świadkami jego ostatnich dni, podczas których mężczyzna zajmuje się farmą, zwierzętami, a także kopuluje ze swą ukochaną maciorą. Gdy ta nieoczekiwanie rodzi prosięta, zazdrosny mężczyzna zabiera je od matki. Próbuje je karmić i być dla nich ojcem, te jednak nie pałają do niego sympatią. Rozżalony farmer morduje prosięta, co z kolei powoduje śmierć zrozpaczonej maciory. Gdy jego ukochana umiera, mężczyzna popada w jeszcze większy obłęd…
Grupa mężczyzn porywa kobietę, która od tego momentu będzie służyć im jako królik doświadczalny do sprawdzenia ludzkiej odporności na tortury fizyczne i psychiczne. Film podzielony jest na nastepujące części: Uderzenie, Kopnięcie, Pazur, Nieświadomość, Dźwięk, Skóra, Płomienie, Robak, Jelita oraz Igła. W każdej z nich zapoznajemy się sadystycznymi praktykami porywaczy, a także możemy obserwować reakcję ofiary na ból i poniżenie.
Działająca w czasie II wojny japońsko-chińskiej i II wojny światowej pod dowództwem generała Shirō Ishii jednostka 731 dopuściła się niesłychanych zbrodni pod przykrywką badań nad bronią biologiczną i chemiczną. Jej budzące grozę dokonania zostały przedstawione w drastycznym obrazie chińskiego reżysera Tun Fei Mou „Hei Tai Yang 731″ oraz jego równie niesławnej kontynuacji „Laboratorium Diabła”.
Film nie ma spójnej fabuły i składa się z kilku niepowiązanych ze sobą historii. Wszystko połączone jest ze sobą jedynie sporą dawką przemocy, okrucieństwa, erotyzmu i chorą wizją świata i żyjących w nim degeneratów.
Drugi po słynnej „Czkawce” film Györgyego Pilskiego. Utrzymana w groteskowej stylistyce opowieść o trzech pokoleniach mężczyzn. Niezwykle barwny krąg postaci tworzą austro-węgierski żołnierz i seksoholik Vendel Morosgoványi, jego syn Kálmán Balatony – właściciel olbrzymich kotów, a zarazem mistrz świata w… jedzeniu na czas oraz wnuk, Lajoska Balatony marzący o nieśmiertelności preparator zwierząt.
Londyn, czasy współczesne, dzień zaćmienia Słońca. Z kanału wychodzi dziwnie ubrana postać o bladej twarzy. To Tomas Katz. Posiada umiejętność zabierania napotkanym ludziom ich ciał i osobowości. Tym sposobem przeobraża się w dziewięć różnych postaci: taksówkarza, ministra rybołówstwa, szefa londyńskiego metra… Anarchia i chaos zaczynają ogarniać Londyn. Jedyną osobą, która zaczyna odkrywać mroczny cel Tomasa Katza, jest niewidomy policjant o stopniu porucznika. Czy jednak zdąży go powstrzymać?
„Visitor Q” to groteskowa opowieść o wyjątkowo dziwnej 4-osobowej japońskiej rodzinie.
Na wstępie poznajemy prostytuującą się z własnym ojcem córkę, która za kwotę 50.000 jenów (jakieś 1525 zł) jest w stanie zrobić wszystko. W dalszej części filmu widzimy pozostałych członków tej zwariowanej rodzinki – syna, który gnębiony przez kolegów ze szkolnej ławki, wyładowuje swą agresję bijąc matkę, która z kolei będąc uzależniona od heroiny, ubiera się w worki na śmieci i dopuszcza przeróżnych zboczonych zabaw. Pewnego dnia na rodzinną kolację zostaje zaproszony tytułowy pan „Q”, zwyczajem którego jest uderzanie przypadkowo napotkanych ludzi kamieniem w głowę. Korzystający z japońskiej gościnności mężczyzna, zadomawia się w tym ekscentrycznym miejscu poznając kolejne dziwne zwyczaje tutejszych mieszkańców. Następnego dnia, ojciec rodziny, wykorzystując fakt gnębienia swego syna przez jego rówieśników, postanawia zrobić z tego reportaż. Wybiera się zatem z kamerą w miejsce tortur i wraz ze swym gościem i kochanką, nagrywa z ukrycia sceny tortur. W pewnym momencie dochodzi do drobnego incydentu w wyniku którego, mężczyzna morduje swą nałożnicę. Kobieta, w celu pocięcia na kawałki, zostaje przetransportowana z powrotem do domu jednak…
Debiut pełnometrażowy Davida Lyncha. Bohater filmu – Henry Spencer, zostaje zaproszony na kolację do rodziców swej dziewczyny, której nie widział przez pół roku. Spotkanie przebiega w nietypowej atmosferze, nagle Henry dowiaduje się, że jego ukochana urodziła mu dziecko. Potomek okazuje się jednak dziwnym stworkiem, który ma niewiele wspólnego z normalnym dzieckiem. Narzeczona szybko pozostawia Henry’ego samego z „problemem”, co stanowi dla bohatera początek dziwnych wydarzeń.
Historia rodem z czeskich bajek ludowych. Małżeństwo Karela i Bozeny przeżywa kryzys spowodowany brakiem dziecka. Pewnego dnia Karel znajduje pień, którego kształt przypomina dziecko. Przynosi go do domu i ubiera jak prawdziwego chłopczyka, Bozena jest tak pełna matczynej miłości, że pień ożywa… Wkrótce okazuje się, że apetyt małego Otika jest tak duży, że zaczyna zjadać zwierzęta i ludzi. Karel i Bozena ukrywają małego w piwnicy, niestety wie o tym mała Alzbetka mieszkająca po sąsiedzku.
16-letni Jamie mieszka wraz z matką Elizabeth i dwójką młodszych braci, Alexem i Nicholasem na północnych przedmieściach Adelajdy. Chłopiec pragnie uciec od przemocy i beznadziei, która go otacza. Zbawienie przychodzi w postaci Johna, charyzmatycznego człowieka, który nieoczekiwanie pojawia się w jego życiu. John spędza coraz więcej czasu z rodziną Jamiego, a Elizabeth i jej chłopcy zaczynają odczuwać stabilizację, której nigdy wcześniej nie zaznali. Mężczyzna z roli opiekuna staje się mentorem chłopca, wciągając go w swój świat. Jamie zaczyna przejmować niektóre z cech Johna oraz jego przekonania. Wkrótce Jamie odkrywa prawdę o swoim autorytecie, a pojawiający się u chłopca strach toczy walkę z lojalnością.
W swoim trzecim filmie Jodorowsky zawarł jeden z najbardziej groteskowych i niepokojących obrazów, jakie kiedykolwiek trafiły na taśmę celuloidową. Film opowiada o krucjacie dziewięciu najbogatszych przemysłowców i polityków naszej planety, którzy prowadzeni przez Alchemika pragną zrabować Mędrcom sekret nieśmiertelności.
Kamera śledzi seryjnego zabójcę i złodzieja, w chwilach kiedy właśnie wykonuje swój „zawód”. Kolejno pozbywa się listonoszy, emerytów i przypadkowych ludzi. Powoli zaczyna wciągać w swe działania ludzi z przeciwnej strony kamery, a oni zaczynają się zastanawiać, czy to, co robią to dobry pomysł. Film zakazany w wielu krajach.
Młode małżeństwo – Anna i Georg razem z dzieckiem wybierają się na weekend do letniskowego domu nad jeziorem. Sąsiad Fred przedstawia im sympatycznych, młodych ludzi Petera i Paula. Chłopcy zaczynają zachowywać się prowokacyjnie, z wolna zaczyna narastać groza i bez racjonalnych przyczyn stają się agresywni. Znęcają się nad rodziną psychicznie i fizycznie. Oprawcy proponują kolejne, coraz okrutniejsze „zabawy”.
Film jest w formie dokumentu. „Cannibal Holocaust” (znany też pod tytułem „Green Inferno”) został podzielony na dwie części: w pierwszej akcja rozgrywa się w amazońskiej dżungli, gdzie ekipa żołnierzy (ratowników) poszukuje zaginionej ekspedycji filmowców, która udała się w celu zrealizowania dokumentu o życiu kanibali. W drugiej części akcja przenosi się do Nowego Jorku, a dokładnie do studia filmowego, gdzie oglądane są szokujące taśmy odnalezione w dżungli przez ekipę ratowników. Taśmy przedstawiają wyprawę trójki filmowców badających obyczaje kanibali, do momentu aż zostają przez nich zaatakowani i żywcem zjedzeni. Z wyprawy już nikt nie powrócił…
Szokujący horror, przez samego swego twórcę określany mianem prekursora nowego podgatunku o nazwie vomit gore.
Jest to historia młodej dziewczyny, która zawiera pakt z Szatanem, co staje się zaczątkiem serii niewytłumaczalnych morderstw prostytutek. Niebawem do ofiar dołączają zwykli ludzie…
Milos to były gwiazdor filmów porno z dużymi problemami finansowymi. Pewnego dnia odzywa się do niego jego dawna partnerka z planu filmowego. Przekazuje mu wiadomość o nowym reżyserze produkcji dla dorosłych, który pragnie zatrudnić Milosa do swego najnowszego projektu. Jako że gaża jest nadzwyczaj wysoka, aktor zgadza się na propozycję. Jednak w trakcie zdjęć powoli zaczyna do niego docierać, iż nie bierze udziału w zwykłym przedsięwzięciu pornograficznym, a sceny w których ma brać udział z czasem przynoszą coraz większy ładunek przemocy…
Akcja „Martyrs” rozpoczyna się pewnej nocy w latach 70. Lucie, dziewczynka, która zaginęła rok wcześniej, zostaje znaleziona na ulicy. Skatowane dziecko trafia do szpitala. Dręczą ją koszmary o torturującym ją i gwałcącym mężczyźnie. W szpitalu poznaje Anę, która przemocy doświadczyła ze strony swoich najbliższych. Piętnaście lat później Lucie wymierzy broń w głowę ojca pewnej rodziny…
Ostatni film Piere Paolo Pasoliniego nawiązuje do dzieł markiza de Sade’a i epizodu z historii Włoch – faszystowskiej republiki Salo, powołanej przez Mussoliniego w 1943 roku.
Przedstawiona w filmie kilkudniowa orgia zorganizowana przez faszystowskich dygnitarzy jest rytuałem seksualnej perwersji i jednocześnie orgią śmierci systemu skazanego na nieuchronny upadek. Pasolini proponuje nam podróż przez kolejne kręgi piekła – od kręgu namiętności, przez krąg ekskrementów do kręgu krwi, ukazaną chłodnym okiem analityka, dzięki czemu mimo szokującej obsceniczności jest to film antyerotyczny, film śmierci. Perwersyjny seks katów i ich ofiar jest tu tylko jednym ze środków prowadzących do destrukcji osobowości, do całkowitego uprzedmiotowienia człowieka. Faszyzm jest tylko pretekstem, najbrutalniejszą manifestacją władzy jako takiej, która jest dla Pasoliniego złem absolutnym.
Z przyjemnością zabierzemy cię w podróż do głębokich lasów Indii, gdzie fotograf przyrody Biju Pb…
Nie bez powodu psy nazywane są najlepszymi przyjaciółmi człowieka. Czego tu nie kochać – są…
Angelina Jolie i jej 16-letni syn, Knox Jolie-Pitt, skradli show na 15. dorocznej gali Governors…
Jest tyle dziwnych rzeczy, które pojawiają się wszędzie wokół nas i dla wielu z nich…
Jennifer Lawrence zwróciła uwagę na 15. dorocznej gali Governors Awards, prezentując swój nienaganny styl ciążowy…
Stary drewniany dom w Zgonie w Polsce, otoczony jest niezwykłymi dziełami sztuki, które z pewnością…