Zastosowanie werniksu to niezwykle ważny element wykończenia obrazu olejnego – zabezpiecza farbę przed utlenianiem i chroni dzieło przed wpływem czynników zewnętrznych, takich jak wilgoć i pył. Niestety, każdy lakier ulega przez lata widocznym zmianom. Mieliśmy okazję zaobserwować to na przykładzie ukazanym w programie BBC, „Fake or Fortune” podczas usuwania pożółkłej warstwy werniksu z XVII-wiecznego obrazu. Philip Mould, który podjął się tego niezwykle odpowiedzialnego zadania, nie mógł wyjść z podziwu dla uzyskanego efektu. „Kobieta w czerwieni”, należąca dotychczas do prywatnej kolekcji, zyskała dzięki niemu nowe barwy – 200-letnia warstwa lakieru skrywała pod sobą niewiarygodne piękno!
Stary drewniany dom w Zgonie w Polsce, otoczony jest niezwykłymi dziełami sztuki, które z pewnością…
Bex jest samoukiem z Christchurch w Nowej Zelandii.
Nicole Kidman emanowała elegancją i blaskiem, gdy we wtorek wieczorem uczestniczyła w gali GQ Men…
Nasz mózg działa w taki sposób, że blokuje nieistotne informacje, a zamiast tego skupia się…
Benny Blanco, nominowany do nagrody Grammy producent i chłopak Seleny Gomez, znalazł się w kultowym…
Zawsze z radością odkrywamy nowych artystów i dzielimy się ich pracami z wami.