Zastosowanie werniksu to niezwykle ważny element wykończenia obrazu olejnego – zabezpiecza farbę przed utlenianiem i chroni dzieło przed wpływem czynników zewnętrznych, takich jak wilgoć i pył. Niestety, każdy lakier ulega przez lata widocznym zmianom. Mieliśmy okazję zaobserwować to na przykładzie ukazanym w programie BBC, „Fake or Fortune” podczas usuwania pożółkłej warstwy werniksu z XVII-wiecznego obrazu. Philip Mould, który podjął się tego niezwykle odpowiedzialnego zadania, nie mógł wyjść z podziwu dla uzyskanego efektu. „Kobieta w czerwieni”, należąca dotychczas do prywatnej kolekcji, zyskała dzięki niemu nowe barwy – 200-letnia warstwa lakieru skrywała pod sobą niewiarygodne piękno!
Podobna do Reese Witherspoon córka, Ava Phillippe, niedawno podzieliła się informacją, że otrzymała bolesne i…
Zobacz, jak niesamowicie prezentują się zwierzaki w klimacie ciężkich brzmień!
Według Harvardu każdego roku 40% amerykańskiej żywności pozostaje niezjedzone, a jednym z powodów może być…
W mediach społecznościowych aż huczy od krytyki „niegrzecznego” zachowania Jennifer Lopez wobec gościa na Met…
Philip Barlow, artysta z Kapsztadu, stworzył serię obrazów, które żywo pokazują walkę tych, którzy cierpią…
Ciepłe uściski, przytulanie się podczas drzemki i bezwarunkowe oddanie, które widać tylko po wymianie spojrzeń…