Kategorie: Rozrywka

Kontrowersyjna reklama Dove wprawiła w osłupienie tysiące internautów na całym świecie.

Szeroko rozpoznawana marka produktów kosmetycznych, Dove, zagwarantowała sobie ostatnio niekoniecznie korzystne nagłośnienie. Wszystko za sprawą kampanii marketingowej, którą powszechnie posądzono o jawne propagowanie rasizmu. Obraz Afroamerykanki, która odkrywa pod swoją zewnętrzną warstwą białą kobietę, w zrozumiały sposób wzbudził oburzenie wśród swoich odbiorców. Pomimo wyjaśnień ze strony przedstawicieli marki, utrzymujących niepoprawne zrozumienie intencji, przeciwnicy reklamy nie są gotowi na przyjęcie odmiennego punktu widzenia. Oto co mają do powiedzenia na ten temat.

„Scrolluję sobie Fejsa i nagle pojawia się reklama Dove… ok, na co ja patrzę…”

„Lol, czy to serio wygląda dla was wszystkich w porządku? Cały zespół zasiadł, by wspólnie porozmawiać o tej pomyłce? Jak to jest możliwe?”

„Człowieku, serio byłem przekonany, że to żart, który ktoś zamieścił na Twitterze, a okazuje się, że to prawdziwa reklama.”

„Czy to nowa strategia marketingowa Dove?
Przed – czarny i brudny.
Po – biały i czysty.
Kto się w ogóle zgadza na te reklamy?”

„Jak możemy nie poczuć się tym oburzeni? Zastanawiacie się, skąd ten protest? To jest podłe. Nigdy więcej nie kupię żadnego produktu Dove. To sposób, by wszyscy stali się równi, krok po kroku.”

„Jaki jest przekaz tej reklamy? Używaj Dove, a staniesz się biały… Byłoby miło zobaczyć coś innego. Obraźliwe na wiele sposobów. Po prostu kochajcie swoje ciała.”

„Jestem całkiem zadowolony z koloru mojej skóry, więc dzięki, Dove. Nigdy nie chciałem być kimś innym. Widzę, że inne produkty nadają się dla „normalnej i ciemnej skóry”… śmieszny podświadomy rasizm. Wyrzucam wszystkie produkty Dove na wypadek, gdyby miały mnie wybielić.”

„Ok, Dove. Jedna rasistowska reklama jest podejrzana. Dwie czynią was winnymi.”

„Rasistowska kampania marketingowa Dove to kontynuacja długiej historii podobnych reklam mydła.”

„Zdjęcie, które zamieściliśmy ostatnio na Facebooku, nie zostało przez was odpowiednio odebrane. Naszym zamysłem było reprezentowanie kobiet o różnym kolorze skóry. Głęboko żałujemy, że zostało to zrozumiane jako obraza.”

„Oto chodzi. Zinterpretowałam produkt jako odpowiedni dla każdego koloru skóry. Nie widzę w tej reklamie nic rasistowskiego.”

„Kiedy obejrzycie reklamę w całości, nie zobaczycie w niej nic obraźliwego. Możecie denerwować się, kiedy czarna dziewczyna zmienia się w białą. Ale nie czujecie nic, kiedy biała zamienia się w Latynoskę. Musimy rozwiązać ten czarno-biały problem, on nas zabija.”

„Po prostu nie mieszajcie w mediach białych i czarnych ludzi. Zawsze znajdzie się ktoś, kto dostrzeże w tym coś rasistowskiego.”

Reklama
Share

Najnowsze

Córkę Reese Witherspoon okrzyknięto jednocześnie zbyt grubą izbyt szczupłą!

Podobna do Reese Witherspoon córka, Ava Phillippe, niedawno podzieliła się informacją, że otrzymała bolesne i…

13 godzin temu

15 zdjęć wyjątkowo mrocznych stworzeń, które najprawdopodobniej słuchają metalu.

Zobacz, jak niesamowicie prezentują się zwierzaki w klimacie ciężkich brzmień!

13 godzin temu

Rolnik na TikToku wyjaśnia, dlaczego nie należy się spieszyć z wyrzucaniem jedzenia!

Według Harvardu każdego roku 40% amerykańskiej żywności pozostaje niezjedzone, a jednym z powodów może być…

14 godzin temu

Jennifer Lopez ostro skrytykowana za „niegrzeczną” odpowiedź na pytanie gościa na czerwonym dywanie!

W mediach społecznościowych aż huczy od krytyki „niegrzecznego” zachowania Jennifer Lopez wobec gościa na Met…

21 godzin temu

Obrazy olejne przedstawiające jak ludzie z wadą wzroku widzą świat, gdy zdejmują okulary!

Philip Barlow, artysta z Kapsztadu, stworzył serię obrazów, które żywo pokazują walkę tych, którzy cierpią…

21 godzin temu

20 zdjęć, które dowodzą, że zwierzęta i ludzie są nierozłączni!

Ciepłe uściski, przytulanie się podczas drzemki i bezwarunkowe oddanie, które widać tylko po wymianie spojrzeń…

2 dni temu