Kategorie: Rozrywka

Przeprowadził seksistowski eksperyment, podszywając się pod koleżankę z pracy. Efekt jest szokujący!

Niektórzy z nas z pewnością twierdzą, że problem seksizmu w sferze zawodowej nie istnieje lub jest w dzisiejszych czasach przynajmniej przereklamowany. Okazuje się jednak, że pewne kwestie nadal nie mogą zostać potraktowane poważnie, dopóki nie zostaną naświetlone przez mężczyznę. Martin R. Schneider podjął się eksperymentu zamiany ról z koleżanką z pracy – przez pewien czas podpisywali swoje maile imionami odmiennej płci. Trudno uwierzyć, jak natychmiastowe przyniosło to skutki!

„Oto krótka historia o tym, jak @nickyknacks uświadomiła mi, że zdobycie zasłużonego respektu przez kobiety w sferze zawodowej niemal graniczy z cudem.”

„Nicole i ja pracowaliśmy w niewielkiej agencji pracy. Nasz szef stale miał do niej jeden zarzut: kontakt z klientami zajmował jej zbyt wiele czasu.”

„Jako jej supervisor, zacząłem zastanawiać się nad tym drobnym problemem. Przypuszczałem, że powodem, dla którego pracuję szybciej niż ona, jest większe doświadczenie.”

„Pewnego dnia, kiedy mailowałem z klientem na temat jego CV, okazał się dla mnie całkiem niemożliwym do zjednania przypadkiem. Niegrzeczny, lekceważący, ignorujący moje pytania.”

„W każdym razie naprawdę zacząłem się wkurzać, kiedy coś zauważyłem. Dzięki wspólnej skrzynce odbiorczej zacząłem podpisywać się pod wszystkimi wiadomościami imieniem Nicole.”

„Natychmiastowa poprawa. Pozytywny odbiór, podziękowania za moje sugestie, natychmiastowe odpowiedzi, uwagi na temat moich doskonałych pytań – wzorcowi klienci.”

„Zrobiliśmy pewien eksperyment: na 2 tygodnie zamieniliśmy się imionami. Ja podpisywałem wszystkie maile jako Nicole, ona jako Martin. Ludzie. To było beznadziejne.”

„To było piekło. Wszystko, co zasugerowałem, lub o co zapytałem, natychmiast kwestionowano. Klienci, których normalnie dałbym radę obsłużyć przez sen, byli protekcjonalni. Jeden zapytał, czy jestem ‘singielką’.”

„Nicole przeżywała za to najbardziej produktywny tydzień w swojej karierze. Zrozumiałem, że powodem, dla którego potrzebowała więcej czasu do obsłużenia swoich klientów, była konieczność zdobycia ich zaufania i respektu.”

„Nie byłem w tej robocie lepszy niż ona, po prostu miałem tę niewidzialną zaletę.”

„Pokazałem wszystko szefowi, ale tego nie kupił. Nie nalegałem, by zrozumiał, ale już nigdy nie będę krytykował tempa jej pracy.”

„Jest jeszcze jedna pochrzaniona sprawa: dla mnie to wszystko było szokujące. Ona po prostu się do tego przyzwyczaiła. Przywykła do tego jak do części swojej codziennej pracy.”

„(Mam na myśli to, że wiedziała, że jest traktowana inaczej ze względu na płeć, ale podchodziła do tego całkiem spokojnie.)”

„@SchneidRemarks, wyobraź sobie, że Twoje imię to… powiedzmy TaNeisha albo Yolanda.” (przykład imion szczególnie popularnych wśród czarnoskórych kobiet)

„@notladymary, tak, kilka osób podsunęło mi ten pomysł. Ta kwestia także powinna zostać rozważona w podobnym temacie.”

„@notladymary, pomagamy pisać ludziom CV, a czarnoskórzy klienci często mają wątpliwości, jak zostaną potraktowane ich imiona.”

„@SchneidRemarks, wynocha! Chciałam tylko spróbować wybielić swoje imię!”

Reklama
Share

Najnowsze

30 historii z pracy w ochronie zdrowia psychicznego, które zostają w pamięci

Każda praca bywa trudna i wymaga poświęceń. Zawody związane z opieką psychiatryczną często są źle…

49 minut temu

„To są moi prawdziwi rodzice”: 36 dorosłych o tym, jak czują się z bycia adoptowanymi

Według badań z 2022 roku około 5 milionów Amerykanów zostało adoptowanych, a między 2% a…

2 godziny temu

Jeśli uważasz, że świat jest okropny te 50 przyjaźni zwierząt może zmienić Twoje zdanie

Mamy dla Was prawdziwą ucztę dla oczu! Dla miłośników słodkości przygotowaliśmy zbiór najcieplejszych zdjęć pokazujących…

22 godziny temu

23 przerażające wątki, które utkwią w pamięci na długo po ich przeczytaniu

Najbardziej niepokojące historie to te prawdziwe. Duchy i potwory mogą przestraszyć, ale łatwo je zbagatelizować.…

23 godziny temu

Moje ulubione pomysły na reklamy na autobusach

Dla wielu ludzi autobus to po prostu środek transportu, ale kreatywni twórcy reklam widzą w…

24 godziny temu

20 najdziwniejszych reklam z Wish, które wolałbyś nie widzieć

Wprowadzenie Pewnie zauważyłeś już, że Wish — amerykańska platforma e‑commerce — nie oszczędza na reklamach.…

1 dzień temu