W ekonomii termin „kurczenie się” można scharakteryzować jako proces, w którym produkt kurczy się pod względem rozmiaru lub ilości lub nawet obniża jego jakość, podczas gdy jego cena pozostaje taka sama. Innymi słowy, sprawia, że dany produkt kosztuje więcej bez zmiany jego rzeczywistej wartości. Brzmi niesprawiedliwie? Cóż, to działa dla wielu ludzi. Mimo to różne znane firmy z branży spożywczej od lat stosują tę strategię.
Najtrudniejszą rzeczą w tej praktyce jest to, że zmiana jest zwykle ledwo zauważalna, więc tylko najbardziej uważni klienci zwykle ją zauważają. A na dłuższą metę nawet najmniejsza zmiana pozwala zaoszczędzić firmie miliony dolarów.
Bez zbędnych ceregieli, zapraszamy do przejrzenia kilku przykładów produktów, na które w pewnym momencie wpłynęła inflacja!
Na niedawnej gali 54-letniemu aktorowi Matthew McConaughey towarzyszyła rodzina.
Enigmatyczny uśmiech Mony Lisy od wieków urzeka publiczność. Ale teraz pojawił się nowy pretendent, który…
Każdy ma inne spojrzenie na świat i dzisiaj chcielibyśmy zobaczyć, jak grafik Andrea Antoni interpretuje…
Wyobraź sobie świat, w którym superbohaterowie nie tylko ratują sytuację, ale także wywołują uśmiech na…
43-letnia Paris Hilton udostępniła niedawno kilka zdjęć w dość ryzykownych strojach.
Nawet drogi drapak czy legowisko, nie zastąpią wygodnego pudełka!