Jakie są najbardziej rozpoznawalne ikony XXI wieku? Architekt Changiz Tehrani uważa, że to emoji. Jest tego tak pewien, że właśnie postawił 22 na budynku w Holandii.
„W klasycznej architekturze używali głowy króla lub czegoś podobnego i kładli to na elewacji.” – powiedział Tehrani. „Zastanawialiśmy się więc, co możemy użyć jako ozdoby, więc kiedy popatrzysz na ten budynek za 10 czy 20 lat, można będzie powiedzieć: hej, to jest z tego roku!”
Budynek jest zbudowany wokół linii siatki, z filarami z cegieł, belkami z białego betonu i ozdobnymi okręgami na skrzyżowaniach. Emoji pojawia się tylko po jednej stronie konstrukcji, która wychodzi na rynek i 150-letni dąb. Sam budynek ma charakter mieszany. Na parterze znajdują się sklepy, a mieszkania nad nimi.
Projekty 22 emotikonów zostały zapożyczone z szablonu używanego przez WhatsApp i przekonwertowane na modele 3D autorstwa Attika Architekten. Zostały one następnie przesłane do firmy budowlanej zaangażowanej w projekt. Stworzyli formy do emoji i zajęli się odlewem.
„Jest tu wielu młodych ludzi, a emoji rządzą.” – powiedział Tehrani, pracownik holenderskiej firmy Attika Architekten. „Uczniowie siedzą na placu i jedzą lunch i robią zdjęcia budynku. Oni to lubią. A dzięki naszej architekturze zawsze lubimy wstawiać drobne szczegóły, które sprawiają, że projekt jest czymś więcej niż tylko nudnym budynkiem.”
Niektórzy jednak nie uważali tego za dobry pomysł. „Architektura jest poważna.” – powiedział Sean Khorsandi, profesor historii i teorii architektury w New York Institute of Technology. „Używamy obfitych materiałów i zajmujemy ziemię. Z tym wiąże się odpowiedzialność.” Jego zdaniem użycie emoji przez Tehraniego nie przyczyniło się do rozwoju myśli i technologii architektonicznej.
Selena Gomez skradła show na 68. BFI London Film Festival, wyglądając absolutnie promiennie w eleganckiej,…
Niektórzy ludzie spędzają lata próbując znaleźć swój własny styl. Ale profesjonalni styliści mogą w tym…
W pochmurny, zimny dzień czasami wystarczy odrobina ciepła, aby poprawić sobie humor.
Lubimy od czasu do czasu poczuć się nieswojo, przewijając niekończące się tomy żenujących treści online.
Trendy są wszędzie, wpływają na wszystko, od ubrań po domy, fryzury, a nawet tańce.
Chris Evans podróżuje po całym świecie, aby promować swój najnowszy film "Czerwona Jedynka", w którym…