Lalki Barbie wprowadzają dziewczęta do świata mody i urody już od 58 lat, ale ostatnio firma zdecydowała się na zmianę. Aby lepiej zrozumieć potrzeby obecnego społeczeństwa, firma Barbie przeprowadziła ankietę wśród 8 000 matek. Okazało się, że 86% z nich martwi się o to, jaki rodzaj wzorców ich córek jest kreowany, dlatego firma stworzyła 17 lalek prawdziwych i inspirujących kobiet.
„Dziewczyny zawsze były w stanie odgrywać różne role i kariery z Barbie i cieszymy się, że możemy rzucić światło na rzeczywiste postacie, aby przypomnieć im, że mogą być kimkolwiek.” – wiceprezes i dyrektor generalny Barbie, Lisa McKnight powiedziała w komunikacie prasowym.
Każda lalka z serii „Inspiring Women” zawiera informacje edukacyjne na temat sposobu, w jaki każda kobieta kształtuje społeczeństwo. Zestaw składa się zarówno z postaci historycznych, jak i współczesnych. Amelia Earhart, pierwsza kobieta, która latała przez Ocean Atlantycki i Frida Kahlo, uznana meksykańska artystka i aktywistka, są wśród nich. Mimo, że seria ma tylko trzy lalki, jej skład ma wzrosnąć wraz z wydaniem kolejnych serii.
Barbie wprowadziła także nowe dodatki do programu Shero, który rozpoczął się w 2015 roku. Inicjatywa uhonorowała już kobiety tworzące historię, takie jak Ibtihaj Muhammad, Misty Copeland, Ava DuVernay, Eva Chen i Ashley Graham. Teraz świętuje jeszcze więcej współczesnych postaci: zdobywczyni złota, olimpijska snowboarderka Chloe Kim, światowej sławy szefowa kuchni, Hélène Darroze, i innych.