
Podczas pierwszej wojny światowej Hiszpania była neutralna. Podczas podróży studyjnej do Hiszpanii, kiedy wybuchła wojna, Kurt Hielscher utknął. Przebywał w Hiszpanii przez całą wojnę i postanowił jak najlepiej to wykorzystać, podróżując po okolicy i robiąc wiele zdjęć, które ostatecznie przekształciły się w jego książkę z wybranymi 304 zdjęciami opublikowanymi w 1922 roku. Ta książka oraz jego wykłady i wystawy uczyniły go sławnym i otrzymał zaproszenia z innych krajów europejskich do zrobienia podobnej książki. W czasie II wojny światowej jego negatywy zostały zniszczone w wyniku bombardowań Lipska przez wojska alianckie. Po wojnie jego dzieło poszło w zapomnienie.
Jako student wschodnioeuropejski Casper Molenaar znalazł starą książkę w antykwariacie w Amsterdamie. Oczywiście autorstwa Kurta Hielschera (1881-1948). Znajdowały się w niej 192 oszałamiające zdjęcia Jugosławii z 1926 r. „Fotoalbum był dość drogi, dlatego postanowiłem coś z tym zrobić. Co? To było oczywiste: spróbować ponownie sfotografować zawarte w nim zdjęcia.” – powiedział Casper. „Jedna rzecz doprowadziła do drugiej, a teraz mam wszystkie fotoksiążki Kurta Hielschera z kilku krajów europejskich, takich jak Hiszpania, Niemcy i Włochy i mam ambicję, aby powtórzyć je wszystkie. Z powodu COVID-19 projekt zatrzymał się. Podróż do Bośni i Hercegowiny musiała zostać odwołana w marcu zeszłego roku, ale nie mogę się doczekać, aby przejść dalej. Oto mój wybór!”
Życie potrafi zaskakiwać, a czasem dopiero po fakcie odkrywamy, jak blisko byliśmy katastrofy. Użytkownik Reddita…
Każda praca bywa trudna i wymaga poświęceń. Zawody związane z opieką psychiatryczną często są źle…
Według badań z 2022 roku około 5 milionów Amerykanów zostało adoptowanych, a między 2% a…
Mamy dla Was prawdziwą ucztę dla oczu! Dla miłośników słodkości przygotowaliśmy zbiór najcieplejszych zdjęć pokazujących…
Najbardziej niepokojące historie to te prawdziwe. Duchy i potwory mogą przestraszyć, ale łatwo je zbagatelizować.…
Dla wielu ludzi autobus to po prostu środek transportu, ale kreatywni twórcy reklam widzą w…