Ekipa od efektów specjalnych, Rhythm & Hues, w Oscarowym „Życiu Pi” z tego…
…stworzyli zagubioną na oceanie łódź z olbrzymim tygrysem bengalskim na pokładzie.
Przystań w której zacumowała łódź Jordana Belforta w „Wilku z Wall Street”…
…w ogóle nie była w pobliżu wody.
W „Wielkim Gatsbym” Nowy York z 1920 roku…
…wcale nie był tak zatłoczony i rozświetlony.
Reklama
Za każdym razem gdy Superman lata w „Człowieku ze Stali”…
…to tylko Henry Cavill zawieszony na tle zielonego ekranu.
W „Iron Manie 3” ty widziałeś Tony’ego Starka w zbroi…
…ekipa filmowa widziała to tak.
Zanim Optimus Prime znalazł się na dużym ekranie w „Transformersach”…
…był wcześniej wygenerowanym komputerowo obrazem.
Bez efektów specjalnych „Alicja w Krainie Czarów”…
…nie wygląda tak czarująco.
James Franco podróżując przez krainę Oz…
Podróżował jedynie po żółtej ścieżce.
Wszystkie budynki i struktury zostały wymodelowane i pokolorowane komputerowo.
Sceny niszczonego Hong Kongu w „Pacific Rim”…
…nie wyglądały tak kolorowo od początku.
Gdy Benedict Cumberbatch wykonał olbrzymi skok „W ciemność. Star Trek”…
…nie było to ani trochę niebezpieczne.
Cała finałowa scena w „Jeźdźcu znikąd”…
…została nakręcona na tle niebieskiego ekranu.
Trójwymiarowe ekrany z „Igrzyskach Śmierci”…
…były płaskie i zielone.
Mark Ruffalo nosił na sobie kostium śledzący ruchy, aby Hulk wyglądał bardziej realistycznie.
Zespół od efektów specjalnych przeniósł ruchy Marka do renderu 3D…
…i tak powstał finalny efekt.
„Avengersów” nie kręcono w Nowym Jorku.
Większość scen akcji była kręcona na zielonym ekranie.
Ekipa nakręciła 11 km ulic Nowego Jorku…
…by potem móc nanieść zdjęcia na zielone ekrany.
Więc, gdy Scarlett Johanson latała nad ulicami…
…była w pełni bezpieczna na ziemi.
W „Mroczny rycerz powstaje” na stadionie nie znajdowało się 80 tyś ludzi.
Były to mniejsze grupy ludzi z ponad 11 tyś ludzi, którzy się pojawili na nagraniu, rozproszone i nagrane tak by stadion sprawiał wrażenie pełnego.
Nolan i jego ekipa nie dostała pozwolenia na wysadzenie stadionu.
A w rzeczywistości wyglądało to tak.
Zbudowano specjalną nadbudowę z dziurami do których mogli wpaść kaskaderzy.
Po czym cyfrowo zmieniono całą powierzchnie boiska.
Efekty specjalne pomogły Sandrze Bullock z ziemi przenieść się…
…w kosmos, w filmie „Grawitacja”.
Reklama