Niedawno w Tajlandii odbył się „Mister Global”, męski konkurs piękności. Wydarzenie zostało rozpoczęte w 2014 roku i od jego pierwszej edycji ponad 60 krajów wysłało swoich przedstawicieli do rywalizacji o tytuł Mistrza Świata. W tym roku 38 kandydatów postanowiło sprawdzić swoje mocne strony w konkursie.
Finał odbył się 26 września w Bangkoku pod hasłem „Inspirujący dżentelmen”. Jednak to wydarzenie to nie tylko konkurs piękności, chociaż jednym z głównych wymagań uczestników jest „dobry wygląd”, jak powiedziała rzeczniczka Kitti Kamjunsa: „Celem Mister Global jest promowanie świadomości ekologicznej, a my promujemy tę sprawę od początku naszej działalności w 2014 roku. W tym roku dodaliśmy nowe motto „Inspirujący dżentelmen”, ponieważ uważamy, że uczestnicy i właściciele tytułów powinni motywować i inspirować ludzi. Podczas tegorocznego korowodu zorganizowaliśmy zbiórkę pieniędzy, aby wesprzeć organizację zajmującą się słoniami w Tajlandii i zakończyła się ona sukcesem.”. Zapytana, co sprawia, że Mister Global różni się od innych konkursów, rzeczniczka wyjaśniła: „Zasadniczo każdy system konkursów jest identyczny, ale to, co sprawia, że Mister Global różni się od innych, to fakt, że jesteśmy częścią Top 5 Grand Slam męskich konkursów. Mamy dobrych zawodników i wielkie wsparcie ze strony naszych krajowych dyrektorów z całego świata. Skorzystaliśmy również z dużego wsparcia ze strony wielu fanów, którzy śledzą nas na naszej stronie internetowej i oficjalnej stronie. Co najważniejsze, jesteśmy wierni naszej obronie świadomości ekologicznej i charytatywnej.”
Konkurs wygrał Koreańczyk Jong Woo Kim, 23-letni student administracji policji i model. Jong Woo Kim ma stać się inspirującym wzorem do naśladowania dla młodych mężczyzn na całym świecie. Zostanie także globalnym ambasadorem dobrej woli i będzie uczestniczył w projektach środowiskowych i charytatywnych.
Jak co roku, największą uwagę przywiązuje się do krajowej prezentacji strojów. W końcu przedstawiciele mają szansę zademonstrować dziedzictwo swoich krajów. „Jesteśmy naprawdę zaskoczeni, że konkurs stał się popularny na całym świecie i cieszymy się z wielu pozytywnych komentarzy. Jednak ten segment nie jest niczym nowym w żadnym systemie konkursowym, ponieważ zawsze był jego częścią. W zwycięskim kostiumie nie chodzi o rozmiar lub design, ale o historię i kulturę za tym stojącą.” – powiedziała Kamjunsa. Krajowy konkurs kostiumowy został wygrany przez Myanmar, można śmiało powiedzieć, że większość uczestników sprawiła, że ich Ojczyzny były dumne z dobrze wykonanych i imponujących kostiumów.
Instagram: @officialmisterglobal