Kategorie: Rozrywka

Kontrowersyjna reklama Dove wprawiła w osłupienie tysiące internautów na całym świecie.

Szeroko rozpoznawana marka produktów kosmetycznych, Dove, zagwarantowała sobie ostatnio niekoniecznie korzystne nagłośnienie. Wszystko za sprawą kampanii marketingowej, którą powszechnie posądzono o jawne propagowanie rasizmu. Obraz Afroamerykanki, która odkrywa pod swoją zewnętrzną warstwą białą kobietę, w zrozumiały sposób wzbudził oburzenie wśród swoich odbiorców. Pomimo wyjaśnień ze strony przedstawicieli marki, utrzymujących niepoprawne zrozumienie intencji, przeciwnicy reklamy nie są gotowi na przyjęcie odmiennego punktu widzenia. Oto co mają do powiedzenia na ten temat.

„Scrolluję sobie Fejsa i nagle pojawia się reklama Dove… ok, na co ja patrzę…”

„Lol, czy to serio wygląda dla was wszystkich w porządku? Cały zespół zasiadł, by wspólnie porozmawiać o tej pomyłce? Jak to jest możliwe?”

„Człowieku, serio byłem przekonany, że to żart, który ktoś zamieścił na Twitterze, a okazuje się, że to prawdziwa reklama.”

„Czy to nowa strategia marketingowa Dove?
Przed – czarny i brudny.
Po – biały i czysty.
Kto się w ogóle zgadza na te reklamy?”

„Jak możemy nie poczuć się tym oburzeni? Zastanawiacie się, skąd ten protest? To jest podłe. Nigdy więcej nie kupię żadnego produktu Dove. To sposób, by wszyscy stali się równi, krok po kroku.”

„Jaki jest przekaz tej reklamy? Używaj Dove, a staniesz się biały… Byłoby miło zobaczyć coś innego. Obraźliwe na wiele sposobów. Po prostu kochajcie swoje ciała.”

„Jestem całkiem zadowolony z koloru mojej skóry, więc dzięki, Dove. Nigdy nie chciałem być kimś innym. Widzę, że inne produkty nadają się dla „normalnej i ciemnej skóry”… śmieszny podświadomy rasizm. Wyrzucam wszystkie produkty Dove na wypadek, gdyby miały mnie wybielić.”

„Ok, Dove. Jedna rasistowska reklama jest podejrzana. Dwie czynią was winnymi.”

„Rasistowska kampania marketingowa Dove to kontynuacja długiej historii podobnych reklam mydła.”

„Zdjęcie, które zamieściliśmy ostatnio na Facebooku, nie zostało przez was odpowiednio odebrane. Naszym zamysłem było reprezentowanie kobiet o różnym kolorze skóry. Głęboko żałujemy, że zostało to zrozumiane jako obraza.”

„Oto chodzi. Zinterpretowałam produkt jako odpowiedni dla każdego koloru skóry. Nie widzę w tej reklamie nic rasistowskiego.”

„Kiedy obejrzycie reklamę w całości, nie zobaczycie w niej nic obraźliwego. Możecie denerwować się, kiedy czarna dziewczyna zmienia się w białą. Ale nie czujecie nic, kiedy biała zamienia się w Latynoskę. Musimy rozwiązać ten czarno-biały problem, on nas zabija.”

„Po prostu nie mieszajcie w mediach białych i czarnych ludzi. Zawsze znajdzie się ktoś, kto dostrzeże w tym coś rasistowskiego.”

Reklama
Share

Najnowsze

„Czy to w ogóle możliwe?” Transformacja Seleny Gomez wywołuje szał w mediach społecznościowych!

Selena Gomez jest znaną postacią w 2024 roku, otwarcie celebrującą swoje krągłości i radzącą sobie…

2 godziny temu

20 podnoszących na duchu zdjęć, które są lepsze niż kawa!

Istnieje łatwiejszy sposób na zmotywowanie się niż rozpoczęcie dnia od filiżanki mocnej kawy.

2 godziny temu

Realistyczne obrazy ptaków autorstwa Pettersona Silvy!

Obrazy ptaków autorstwa Pettersona Silvy są hołdem dla piękna natury.

13 godzin temu

Oto 25 najlepszych zdjęć zorzy polarnej tego roku wybranych przez „Capture The Atlas”!

Ponieważ rok 2024 dobiega końca, jest coś wyjątkowego w podsumowaniu roku poprzez kolekcję zdjęć zrobionych…

13 godzin temu

60-letnia Marisa Tomei została nazwana „wampirką” przez fanów, którzy chcą poznać jej sekret młodości!

Marisa Tomei, lub Ciotka May, jak ją zna obecne pokolenie z trylogii "Spider-Mana", skończyła 60…

21 godzin temu

20 zdjęć, które są tak słodkie, że trudne do zniesienia!

Bez względu na to, jak mija nasz dzień, zawsze jest coś, co może od razu…

21 godzin temu