Oto przerażający powód, dla którego obsługa samolotu przyciemnia światła w kabinie podczas startu i lądowania!

Jeśli chodzi o podróże lotnicze, bezpieczeństwo jest najważniejsze. Jeśli pewne aspekty lotu wydają się dziwne, prawdopodobnie stoi za tym przemyślany powód. Jedną z takich procedur w trakcie lotu, której ludzie często nie rozumieją, jest przyciemnianie świateł w kabinie podczas startu lub lądowania samolotu. I nie, nie robi się tego, aby pomóc ci lepiej spać w przytulnej ciemności. Przeczytaj więcej, aby poznać zaskakujący i przerażający powód tej czynności.

Załoga samolotu nie robi tego dla twojej wygody.

Przyciemnianie świateł podczas startu i lądowania w nocnych lotach może wydawać się prostym sposobem na pomoc pasażerom w zaśnięciu. Jednak ten pozornie mało istotny protokół służy krytycznemu celowi bezpieczeństwa.

Ta praktyka nie ma miejsca w każdym locie — jest stosowana tylko wtedy, gdy na zewnątrz jest ciemno. „Światła w kabinie są przyciemniane o zmierzchu i gdy na zewnątrz jest ciemno, dzięki czemu wzrok może się dostosować, aby ułatwić ewakuację z samolotu.” — wyjaśnia Sue Fogwell, była stewardesa United Airlines.

Podczas przechodzenia z jasnego otoczenia do ciemnego, naszym oczom może zająć od 20 do 30 minut, aby w pełni się przystosować, co pozwala na lepsze widzenie przy słabym oświetleniu. W przypadku awaryjnego lądowania wymagającego ewakuacji, dostosowanie oczu do ciemności może znacznie zwiększyć zdolność do szybkiego działania. Sue Fogwell wyjaśnia, że ​​dostosowany wzrok ułatwia „zobaczenie świateł podłogowych prowadzących do wyjść”, zwiększając szanse na bezpieczne i szybkie wyjście.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze, a członkowie załogi dbają o nie co sekundę.

Podobnie, jeśli na zewnątrz jest jasno, stewardesy włączą światła w kabinie, aby zapobiec oślepieniu podczas wychodzenia z samolotu. Te pozornie drobne zmiany są starannie zaprojektowane, aby zoptymalizować warunki bezpiecznej i skutecznej ewakuacji.

Tak więc, przyciemniona kabina zasadniczo pomaga twojemu ciału uruchomić mechanizmy przetrwania. Pozwala twoim oczom dostosować się, aby mogły widzieć nie tylko to, co jest w samolocie, ale także to, co jest na zewnątrz. Jeśli kabina wydaje się zbyt jasna, załoga i pasażerowie po prostu nie będą mogli widzieć przez okna.

Te pozornie drobne środki mogą stać się kluczowe w sytuacji awaryjnej, gdy członkowie załogi muszą ewakuować się z samolotu w ciągu 90 sekund lub krócej, zgodnie z wymogami Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA).

Reklama
Skomentuj
PRZEWIŃ W DÓŁ, ABY PRZECZYTAĆ NASTĘPNY ARTYKUŁ
Wyślij znajomemu