Ryan Kramer, znany jako ToonHole Ryan, tworzy zabawne komiksy z przewrotnym puentowaniem, które pokazują, jak dziwny potrafi być nasz świat. Należy do kolektywu ToonHole — grupy przyjaciół rysujących humorystyczne paski. Razem z kolegami Chrisem, Johnem i Mikiem publikuje nowe prace w internecie w poniedziałki i piątki, by bawić czytelników.
Ryan pracuje obecnie jako reżyser przy Looney Tunes w Warner Bros. Poza tworzeniem komiksów interesuje go wychowywanie dzieci, medytacja, fitness i filozofia. To wszechstronna osoba, która ma też słabość do śniadaniowych burritos — i trudno mu się dziwić. Wydał też książkę zatytułowaną „Don’t Leave Me Hanging”, zbiór jego gagowych pasków. Poniżej znajdziesz wybrane komiksy oraz krótkie wypowiedzi o jego pracy i procesie twórczym.
Ekipa ToonHole działa razem od 2010 roku i ma na koncie ponad tysiąc komiksów oraz kilka animacji. Jeśli chcesz ich śledzić, znajdziesz ich profile i stronę ToonHole w sieci.
Sygnał cnoty

W sam raz na podwyżkę

Znowu pominięty

Ryan przyznał, że rysowanie go motywuje, bo daje satysfakcję po ukończeniu pracy, którą sam lubi. „Szczególnie cieszy, gdy czytelnicy też to doceniają” — dodał. Styl rozwinął dzięki zamiłowaniu do klasycznych kreskówek i magazynu MAD, a inspirację czerpie także od kolegów z branży animacji i świata webkomiksów.
O tym, jak powstało ToonHole: Ryan poznał pozostałych członków na studiach — zbliżyła ich miłość do starych kreskówek i podobne podejście do rysunku. Największym wyzwaniem jest stały rozwój publiczności, bo platformy medialne ciągle się zmieniają, oraz uzyskanie właściwych oznaczeń i zasług za udostępniane prace.
Skąd będą wiedzieć?

Dobrzy rodzice

Grupa wsparcia

O procesie twórczym Ryan mówi, że pisanie dobrego komiksu wymaga pozwolić myślom błądzić, aby wpaść na pomysł wart narysowania. Pełna realizacja jednego pasku zajmuje mu zwykle od 2 do 6 godzin, w zależności od stopnia skomplikowania i stylu.
Jest wdzięczny za publiczność i wsparcie zdobyte przez ostatnie dziesięć lat. „Mam nadzieję, że moje prace wnoszą trochę radości do świata, bo mi ich tworzenie dawało ogromną przyjemność” — podsumowuje.
Na Instagramie śledzi go ponad 99 tys. osób, a na Facebooku i Twitterze gromadzi po kilka tysięcy fanów.
Reklama
Niebezpieczne rzeczy

Anonimowo

Zakaz zbliżania

Chris, kolega Ryana, opowiadał, że inspiracja jest dla niego jak magia i może przyjść z każdej strony: rozmowa, książka, przypadkowo podsłyszane słowo czy obserwacja potknięcia na chodniku — nie ma reguł. Każdy z ekipy ToonHole ma własne metody pracy. Chris miesza techniki: rysuje zarówno cyfrowo, jak i tradycyjnie — tuszem, akwarelą czy kredką — i mówi, że pojedynczy komiks zajmuje mu około 3 godzin od szkicu do finalnej wersji.
Hołd dla darczyńcy

Bleee, wąż

Czas na wakacje

Epidemia otyłości

Organizacja non-profit

Problemy małżeńskie

On nas pilnuje

Występ uliczny

Reklama
Ryan Kramer, znany jako ToonHole Ryan, tworzy zabawne komiksy z przewrotnym puentowaniem, które pokazują, jak dziwny potrafi być nasz świat. Należy do kolektywu ToonHole — grupy przyjaciół rysujących humorystyczne paski. Razem z kolegami Chrisem, Johnem i Mikiem publikuje nowe prace w internecie w poniedziałki i piątki, by bawić czytelników.
Ryan pracuje obecnie jako reżyser przy Looney Tunes w Warner Bros. Poza tworzeniem komiksów interesuje go wychowywanie dzieci, medytacja, fitness i filozofia. To wszechstronna osoba, która ma też słabość do śniadaniowych burritos — i trudno mu się dziwić. Wydał też książkę zatytułowaną „Don’t Leave Me Hanging”, zbiór jego gagowych pasków. Poniżej znajdziesz wybrane komiksy oraz krótkie wypowiedzi o jego pracy i procesie twórczym.
Ekipa ToonHole działa razem od 2010 roku i ma na koncie ponad tysiąc komiksów oraz kilka animacji. Jeśli chcesz ich śledzić, znajdziesz ich profile i stronę ToonHole w sieci.
Sygnał cnoty

W sam raz na podwyżkę

Znowu pominięty

Ryan przyznał, że rysowanie go motywuje, bo daje satysfakcję po ukończeniu pracy, którą sam lubi. „Szczególnie cieszy, gdy czytelnicy też to doceniają” — dodał. Styl rozwinął dzięki zamiłowaniu do klasycznych kreskówek i magazynu MAD, a inspirację czerpie także od kolegów z branży animacji i świata webkomiksów.
O tym, jak powstało ToonHole: Ryan poznał pozostałych członków na studiach — zbliżyła ich miłość do starych kreskówek i podobne podejście do rysunku. Największym wyzwaniem jest stały rozwój publiczności, bo platformy medialne ciągle się zmieniają, oraz uzyskanie właściwych oznaczeń i zasług za udostępniane prace.
Skąd będą wiedzieć?

Dobrzy rodzice

Grupa wsparcia

O procesie twórczym Ryan mówi, że pisanie dobrego komiksu wymaga pozwolić myślom błądzić, aby wpaść na pomysł wart narysowania. Pełna realizacja jednego pasku zajmuje mu zwykle od 2 do 6 godzin, w zależności od stopnia skomplikowania i stylu.
Jest wdzięczny za publiczność i wsparcie zdobyte przez ostatnie dziesięć lat. „Mam nadzieję, że moje prace wnoszą trochę radości do świata, bo mi ich tworzenie dawało ogromną przyjemność” — podsumowuje.
Na Instagramie śledzi go ponad 99 tys. osób, a na Facebooku i Twitterze gromadzi po kilka tysięcy fanów.
Niebezpieczne rzeczy

Anonimowo

Zakaz zbliżania

Chris, kolega Ryana, opowiadał, że inspiracja jest dla niego jak magia i może przyjść z każdej strony: rozmowa, książka, przypadkowo podsłyszane słowo czy obserwacja potknięcia na chodniku — nie ma reguł. Każdy z ekipy ToonHole ma własne metody pracy. Chris miesza techniki: rysuje zarówno cyfrowo, jak i tradycyjnie — tuszem, akwarelą czy kredką — i mówi, że pojedynczy komiks zajmuje mu około 3 godzin od szkicu do finalnej wersji.
Hołd dla darczyńcy

Bleee, wąż

Czas na wakacje

Epidemia otyłości

Organizacja non-profit

Problemy małżeńskie

On nas pilnuje

Występ uliczny

















