Nauczyliśmy się już rozróżniać fikcję od rzeczywistości i nie wierzymy we wszystkie spoty reklamowe, w których producenci próbują przekonać nas do zakupu swoich produktów. Ale treść wizualna wciąż wpływa na nasz mózg. Kiedy widzimy świeżo zrobionego burgera na ekranie, zaczynamy czuć się głodni, parujący kubek kawy sprawia, że prawie „czujemy” zapach świeżo parzonej kawy, a wspaniałe włosy w reklamie szamponu natychmiast wywołują zazdrość.
Zebraliśmy najpopularniejsze sztuczki reklamowe, które mogą oszukać nawet najbardziej sceptycznych odbiorców.
Big Mac’i używane do sesji zdjęciowej są gotowane bezpośrednio w studio fotograficznym, z tych samych produktów, co zwykłe. Sekret polega na tym, że składniki są uwydatnione w taki sposób, aby widz mógł je wszystkie zobaczyć wyraźnie. Bułki zostają przesunięte nieco do tyłu, więc fotograf może dodać trochę keczupu lub stopić trochę sera.
Fotografowie używają niedogotowanego jedzenia podczas robienia zdjęć do restauracji typu fast food.
Piankę na powierzchni kawy wytwarza się za pomocą filtra akwariowego.
Herbata staje się bardziej kolorowa dzięki barwnikom spożywczym, następnie parzona jest w alkoholu.
Woda w garnku tak naprawdę się nie gotuje.
Para wytwarzana jest za pomocą wytwornicy do mgły.
Reklama
Do pierogów nie wkłada się mięsa.
Specjalne roboty pomagają przy filmowaniu.
Potrafią nalewać napoje.
Wiedzą, jak idealnie układać wielowarstwowe kanapki i desery.
Potrafią rozpylać musztardę, keczup, mleko i inne płyny.
Producenci używają statystów do poruszania włosów w reklamie szamponu.
Długie włosy są często sztuczne.
Zwierzęta są zastępowane podczas prób.
Aby kot biegł we właściwym kierunku, asystenci używają jego transportera.
Samochód Blackbird jest używany w większości reklam samochodowych, a wygląd zewnętrzny i wnętrze dodaje się później za pomocą komputera.
Kręcenie reklamy może potrwać do kilku godzin. A jeśli aktorka rozbierze się i położy w wannie wypełnioną wodą, zamarznie. Aktorka odsłania tylko ramiona. Resztę jej ciała pokrywa folia z tworzywa sztucznego. Wanna zostaje wypełniona czymś miękkim, a aktorka zostaje pokryta białym materiałem. Następnie wanna jest wypełniana pianą.
Aby uzyskać taki efekt, styliści żywności rozpylają na butelce dezodorant.
Reklama