Jeżeli kiedykolwiek zdarzyło Ci się pracować w dziale obsługi klienta, z pewnością doskonale zrozumiesz zamysł autora komiksów z serii „Customer Service Wolf”. Nawet najbardziej doświadczeni pracownicy nie zawsze radzą sobie z dziwacznymi, wyjątkowo niegrzecznymi lub zwyczajnie denerwującymi klientami, którzy oprócz pomocy, zawsze wymagają od nich uśmiechu. Każdemu z nas puszczają czasem nerwy – warto nauczyć się radzić sobie z nimi w kreatywny, dość nieszkodliwy sposób. Bohater tego komiksu nie zawsze stanowi przykład odpowiedniego postępowania z klientami, ale jego naturalne reakcje z pewnością zdobędą serca osób o podobnych doświadczeniach!
1.
„– Dzień dobry. Przykro mi, ale jeszcze nie otwieramy.
– W porządku. To zajmie tylko 2 minuty. (…) Dlaczego w środku jest tak ciemno?
(Wracam za 2 minuty.)”.
2.
„– Sprzedajecie skarpetki?
– Nie, przykro mi.
– Dlaczego nie?
– Uch…
(Skarpetki głupich pytań – 10 dolarów)”.
3.
„– Odciął pan metkę z ceną, prawda?
– Jak najbardziej. To pierwsza rzecz, jaką robię.
– Usunął pan znaczek z ceną?
– Tak, oczywiście.
– Czy mógłby pan?
– Zawsze. Usuwam. Metkę.
(później…)
– Ale czy na pewno?”.
4.
„– Absolutna hańba! Najgorsza obsługa – nie możesz po prostu zjadać swoich klientów!
– Oczywiście, proszę pani. Proszę pozwolić mi zawołać managera, by rozwiać wszelkie obawy. (…) Za moment przyjdzie”.
5.
„– Rachunek oszczędnościowy czy bieżący?
– Bieżący. Powiedziałem bieżący? Nie, nie, chodziło o oszczędnościowy!
(…)”.
6.
7.
„– Przepraszam, może nam pan coś powiedzieć o tej serii?
– Jest dobra?
(…)”.
8.
9.
„– 29,95, dziękuję, pani Kondor. (…) W monetach. Świetnie. Do zobaczenia ponownie!”.