Komik Ashley Hesseltine, założycielka profilu na Instagramie „Bros Being Basic” doskonale zdaje sobie sprawę z ironii, która rozwinęła się wokół koncepcji bycia „typowym”. To, co zaczęło się od wulgarnej zniewagi, która wyśmiewała się z klasy średniej, głównie białych dziewcząt, które ślepo podążały za trendami głównego nurtu i zaczęło żyć własnym życiem, gdy więcej osób się z nim zapoznało.
Z biegiem czasu dziewczyny, które uwielbiają dyniowe latte, urocze selfie na Instagramie, legginsy i wszystkie inne rzeczy związane z byciem typowym, postanowiły świętować swoją prostotę. A ponieważ jedną z głównych cech bycia typowym nie jest świadomość, że jesteś typową, ta samoświadomość całkowicie odebrała żądło zniewagi. Bo dlaczego ktoś miałby patrzeć na rzeczy, które lubi?
„Reakcja była tylko pozytywna.” – powiedziała Ashley. „Wydaje się, że bardziej przypomina to składanie hołdu kobietom, zamiast kpinę z nich. Jestem kobietą i feministką, więc naturalnie jestem w stanie tworzyć treści, które nie będą obraźliwe dla kobiet, a co więcej, nasze wspaniałe uczennice potrafią śmiać się z siebie i swoich ‚typowych’ tendencji .”
„Parodie wykonane we właściwy sposób są zawsze zabawne, a treść jest po prostu dobra dla obu płci. Faceci również mogą być typowymi i spragnionymi dziewczynami w Insta!”
Ashley wpadła na pomysł strony w 2014 roku, kiedy zaczął się „typowy” trend. „Miałam pomysł na post na moim blogu ‚Co by było, gdyby faceci zachowywali się jak dziewczyny na Instagramie?’ Zrekrutowałam wszystkich moich przyjaciół, aby stworzyli dla mnie zdjęcia, a kiedy blog zaczął się rozwijać, narodził się pomysł na konto na Instagramie. Ja (z pomocą mojego przyjaciela Travisa Maya) założyłam konto w Święto Dziękczynienia i natychmiast stało się popularne.”