Holenderska firma odzieżowa ujawniła utrzymującą się anty-gejowską opinię, która wciąż jest głęboko zakorzeniona w społeczeństwie, poprzez ogłoszenie kampanii reklamowej pokazującej pary tej samej płci, które robią takie rzeczy jak (szok!) całowanie i obejmowanie.
Holendrzy to znani tolerancyjni i otwarci ludzie, a firma, o której mowa, SuitSupply, już wcześniej zajmowała się kontrowersjami. Jednak założyciel i dyrektor generalny, Fokke De Jong, wyjaśnia swoją pozycję. „Przyciąganie ludzi jest ważną częścią reklamy mody.” – powiedział. „Kampania prezentująca atrakcyjność mężczyzn była od dawna oczekiwana i szczególnie ważna dla naszej marki.”
Holenderska gazeta NRC Handelsblad informuje, że od rozpoczęcia kampanii ponad 10 000 obserwujących przestało śledzić konto SuitSupply, co sugeruje, że została źle przyjęta przez dużą liczbę osób. Pan De Jong zdawał sobie sprawę z możliwości kontrowersji. „Jesteśmy przekonani, że istnieje potencjalny negatywny odbiór, szczególnie w krajach, w których mamy znaczącą obecność, znanych z kontrastujących punktów widzenia.” Dlatego zdjęcia mężczyzn całujących się nie będą pokazywane w państwach, które mają negatywne nastawienie do homoseksualistów, takich jak Rosja i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Pan De Jong jest przekonany, że sklepy tego zakładu zostałyby natychmiast zamknięte, gdyby tak było.
Oczywiście, SuitSupply wierzy w swoje zasady, siłę marki i gotowość społeczeństwa (przynajmniej w krajach zachodnich) do zaakceptowania tego rodzaju reklamy. Z pewnością skłoniło to ludzi do rozmów. Chociaż, jak można się było spodziewać, wrzaski przerażenia i zagrożenia mężczyzn, którzy nie mogą znieść widoku dwóch całujących się facetów, noszących najbardziej męskie z ubrań – garnitur, powoduje wywołanie skandalu, choć znaleźli się i tacy, którzy poparli cały projekt.
Niezależnie od tego, co myślisz o kampanii, musisz przyznać, że jest odważna, przyciągająca wzrok i skuteczna.