Poznajcie Ken-kun, mądrego i pracowitego biznesowego psa, który podbił Twittera w Japonii po tym, jak został sfilmowany pilnie służąc jednemu ze swoich wielu klientów na swoim własnym stoisku ze słodkimi ziemniakami. Obecnie na świecie jest wiele psów, które mają pracę: prowadząc niewidomych, ścigając przestępców i węsząc narkotyki i materiały wybuchowe. Ale nie często znajdziesz psa ze stoiskiem z jedzeniem, witającego klientów.
Trzyletni Shiba Inu pracuje w Sapporo City na wyspie Hokkaido i naprawdę ma to dość lekko. Klienci muszą po prostu wybrać pieczone słodkie ziemniaki, które chcieliby z białego pudełka, i zostawić 1 USD jako płatność. Pomyśl o Ken-kun jako o rodzaju sklepu.
Kiedy ktoś się zbliża, Ken-kun robi słodka minę, żeby się przywitać i upewnić się, że transakcja przebiegnie gładko. Mimo to jest to system oparty na zaufaniu, więc nie wyskoczy i nie będzie cię gonił, jeśli nie zapłacisz.
Stoisko jest pokryte kolorowym i artystycznym oznakowaniem, z jednym znakiem wyjaśniającym: „Ponieważ jestem psem, nie mogę wydać ci reszty”. Porady są jednak doceniane, a wszystkie dochody idą w kierunku dodatkowych smakołyków dla czteronożnego pracownika.
W Japonii prażone słodkie ziemniaki są znane jako yaki imo i są najlepszym zimowym jedzeniem ulicznym. Zobaczysz, że te stragany pojawiły się w całym miejscu, podobnie jak pieczone kasztany w Europie lub w USA.