Na początku lat osiemdziesiątych XIX wieku drwale C.R. Johnson, Calvin Stewart i James Hunter połączyli siły, aby rozszerzyć działalność związaną z transportem drewna w hrabstwie Mendocino w Kalifornii. W 1885 roku powstał w tym celu Fort Bragg Railroad. Był to fundament tego, co pewnego dnia stanie się California Western Railroad, bardziej znaną jako The Skunk.
Przydomek Skunk powstał w 1925 roku, kiedy wprowadzono autobusy szynowe. Wyposażone były w silniki benzynowe i piece z wydmuchem gazowym, spalające ropę naftową, aby zapewnić pasażerom ciepło. Kombinacja oparów tworzyła bardzo wyraźny zapach, a staruszkowie mieszkający wzdłuż linii mówili, że te autobusy szynowe były jak skunksy: „Można było poczuć ich zapach, zanim je zobaczyłeś”.
Początkowo California Western Railroad działała jako oddział młyna Fort Bragg (Union Lumber Company, Boise-Cascade). Jednak w połowie lat 60.XX wieku Kyle Railways z siedzibą w Arizonie zaczęło zarządzać koleją i kupiło ją w 1987 roku.
Historyczne tory można podziwiać na rowerach szynowych, co staje się coraz bardziej popularne. Elektryczne rowery szynowe wykonane na zamówienie są niezwykle ciche i mieszczą dwie osoby. Przemieszczając się wzdłuż historycznych ścieżek, grupy przemierzają malowniczą rzekę Pudding Creek, przekraczają majestatyczne drewniane estakady i podróżują do serca starożytnych sekwoi hrabstwa Mendocino.
Bez konieczności kierowania, ludzie mogą rozejrzeć się po wszystkich cudach świata przyrody. Często obserwuje się wydry, czaple, wylegującego się żółwia, jelenie, a podczas porannej wyprawy sporadycznie również niedźwiedzie.
Stawka wynosi 250 USD za rower.