17 niezwykłych zdjęć ujawniających fałszywe miasto – fabrykę amerykańskich Boeingów!

Podczas drugiej Wojny Światowej jeden bombowiec B-17 kosztował trochę ponad 200 000 dolarów. To około 3,4 miliona USD w dzisiejszej gospodarce. A ponieważ armia amerykańska poprosiła o tysiące takich samolotów, musieli podjąć wszelkie kroki, aby zabezpieczyć fabrykę Boeinga, która je wyprodukowała. I przez „wszelkie środki” mamy na myśli zatrudnianie projektantów z Hollywood, aby zbudować fałszywą dzielnicę i sprawić, by aktorzy zamieszkiwali okolicę.

Chroniąc fabrykę przed potencjalnymi uderzeniami z powietrza, „dzielnica” została zbudowana w 1944 roku i usunięta rok po wojnie. John Stewart Detlie był scenografem Hollywood, który pomógł ukryć fabrykę Boeinga nr 2. Używając tych samych technik, co w filmach, stworzono fałszywe ulice, chodniki, drzewa, płoty, samochody i domy, aby oszukać napastników.

Pod nim 30 000 mężczyzn i kobiet budowało około 300 bombowców miesięcznie, aby wesprzeć walkę z nazistami. Boeing B-17 Flying Fortresses zrzucił ponad 640 000 ton bomb na same Niemcy podczas wojny, a z 12 731 zbudowanych samolotów, około pięćdziesięciu pozostało sprawnych.

W latach sześćdziesiątych pierwsze Boeingi 737 zostały zmontowane w Plant 2, ale zostały zakończone na sąsiednim Thompson Site, gdzie ostatecznie przeniesiono produkcję 737. W latach 80. XX w. witryna była wykorzystywana jako warsztat mechaniczny, ale przestała działać, przenosząc pracę do bardziej nowoczesnych obiektów. Ostatecznie struktura uległa rozpadowi, a w 2010 r. Boeing rozpoczął rozbiórkę zakładu.

Na pierwszy rzut oka, wygląda to na zwykły dzień w małej miejscowości, gdzie ludzie korzystają ze słonecznego dnia

Jednak pod tym „spokojnym miejscem” znajduje się tajemnica wojskowa: fabryka Boeinga

Podczas II Wojny Światowej USA zbudowało całe miasto, jako zabezpieczenie przed atakami z powietrza

Na dachu Boeing Plant 2, kamuflaże w postaci drzew i budynków były mniejsze od człowieka

Drzewa były zrobione z drutów i piór

Znaki na drodze odgrywały swoją rolę, wskazywały na przykład „Sztuczną ulicę” lub „Bulwar konopi”

Reklama

Suzette Lamoureaux i Vern Manion sprawdzający jedno z bungalow

Przedmioty przypominające samochody są ustawione przy ulicy

Widok z lotu ptaka kamuflażu na Boeing Plant 2 pokazuje, że „ulice” zostały dopasowane do prawdziwych dzielnic w pobliżu

Joyce Howe i Susan Heidreich spacerujące po mieście

Zdjęcie lotnicze Boeing Plant z wysokości około 15 000 metrów, zostało zrobione w 1944 lub 1945 roku

Tysiące pracowników Boeinga, podczas ceremonii 10 kwietnia 1945 roku

Pierwszy B-52A został wprowadzony do fabryki Boeinga w Seattle 18 marca 1954 roku. Aby otworzyć hangarowe drzwi, 48-metrowy ogon samolotu musiał zostać złożony

Boeing Plant 2, celebracja 5 000 modelu

Przygotowanie kokpitu B-17G

Produkcja B-17F, Boeing Plant 2, 14 lipca 1942 roku

Rosie the Riveter przy pracy

Aktualne zdjęcie:

Reklama
Skomentuj
PRZEWIŃ W DÓŁ, ABY PRZECZYTAĆ NASTĘPNY ARTYKUŁ
Wyślij znajomemu