Internauci wytykają logotypowi Google designerskie niedociągnięcia. Okazuje się, że to nie przypadek.

Przyjrzyj się kolorowej literce „G”, tak doskonale znanej internautom na całym świecie. Choć logotyp Google na pierwszy rzut oka może wydawać się doskonałym znakiem rozpoznawczym, zauważono, że wcale nie jest wolny od designerskich błędów. Perfekcjoniści dopatrzyli się w nim odstępstw od podstawowych zasad projektowania i wyraźnie nieidealnej geometrii, głośno kwestionując poprawność pracy projektantów Google. Jak tłumaczą się sprawcy całego zamieszania? „Logotyp Google zawsze posiadał prosty, przyjazny i przystępny styl. Chcieliśmy podtrzymać te wartości, łącząc ze sobą matematyczną prawidłowość, geometryczne formy i wręcz dziecięcą prostotę, przywodzącą na myśl szkolne podręczniki.” – tłumaczą przedstawiciele amerykańskiego przedsiębiorstwa – „Finalne logo zostało wyczerpująco przetestowane w najróżniejszych cyfrowych kontekstach.” Dlaczego więc tak wyraźnie odbiega od zasad symetrii? To efekt przemyśleń na temat niekonwencjonalności firmy, która stara się na każdym kroku wykraczać poza utarte schematy. Czy to wyjaśnienie jest w stanie usatysfakcjonować prawdziwych purystów?

„Symetria jest domeną głupców.”

„Pamiętam, kiedy pytałem Google o życie. Teraz Google pyta mnie, dlaczego jego cholerne logo nie jest symetryczne.”

Reklama

Chcesz więcej?